Sidor

tisdag 23 november 2010

En sådan morgon

Vi vaknar alldeles för sent, jag är dödstrött och Linus är på uselt humör och surar medans jag byter blöja på och klär lukas. Medans jag försöker leta reda på och lirka på Linus kläder hittar Lukas en sladd att dra i och de små pillidutterna som sladden är fastspikad med i väggen far all världens väg.

Ner  till köket, Linus tjatat om att han vill ha hostmedecin (honungsvatten) och jag ger honom en sked honung för det är egentligen den han är ute efter och jag tänker att det kan inte skada att höjja blodsockret lite. Honungen gör susen och jag lyckas få i båda killarna frukost men inser att jag själv inte kommer att hinna äta frukost. Linus tjatar om att han vill titta på TV

Lyckas klä på alla och när jag är på väg ut genom dörren inser jag att 1, jag har inte borstat håret 2, jag har fulglasögonen på mig* 3 jag har ingen BH på mig eftersom den inte låg vid sängen utan i fåtöljen eftersom den blev full med knäckebrödsmulor igår kväll när jag åt macka i urringad topp.

*Ett par riktigt gammla plastbågar som jag av gammal vana tar på mig på morgonen

Inga kommentarer: