Sidor

måndag 6 februari 2006

I natt jag drömde... (igen!)

Men nej den här gången var det inte kläder som förvandlades till mammakläder utan den här gången drömde jag att jag var graivd, på måndagen hade magen precis börjat synas så där gulligt. Och på onsdagen föddes bebisen och det gjorde bara ont en gång (!). Min vännina som (på riktigt) ska ha barn i början av mars var fortfarande gravid när jag hade fått min bebis.
Den var jättefin, jag tror att det var en liten tjej (hon hade röda sparkbyxor) och jag bar omkring på henne här hemma. Det sista jag kommer ihåg av drömmen är att min man sitter med henne i famnen och hon sover så sött på hans arm.

Jag har aldrig drömt såhär mycket om bebisrelaterade saker tidigare, är det någon som försöker säga mig något eller ska jag förbereda mig inför att det faktiskt kommer att hända... jag ska få bli mamma. Eller (mest troligt) är det min hjärna som spelar mig spratt pga hela den här IVF grejen som i håller på att ge oss in i.

Jag upplever alltid att jag blir mer stressad eller medveten om vad som händer när vi håller på med något försök där sjukården är innblandad tex. insemination eller nu IVF. Det är lättare de månaderna när man "kör på egen hand" eller möjligen med hjälp av pergo för då behöver man inte fundera lika mycket, månaderan liksom bara flyter förbi. Nu känns det som det har gått en månade sedan vi fick veta att vi ska gå vidare med IVF fast det egentligen bara är två veckor sedan.

Inga kommentarer: