Sidor

söndag 17 juni 2007

Napptermometer

Min lillasyster J har varit på Ge-Kås i veckan och handlade en massa rara saker till Linus dessutom köpte hon en napptermometer... Jag vet att jag tittade på dem när jag var gravid och tyckte att de var lite roliga men mer vart det inte men nu är vi alltså ägare till en...

Både jag och Linus har testat den och den verkar fuka bra förutom att det tar 90 sekunder inna den är färdig med mätningen vilket är lite skillnad mot örontermometern som tar kanske fem sekunder. Men den verkar visa rätt för jag testade direkt efter med örontermometern och den visade samma sak.

Den ska tydligen spela en vaggvisa om barnet har feber...

Hur orkar ungar föresten suga på napp hela dagarna?! Jag var helt slut efter att ha testat napptermometern i 90 sekunder.

Inga kommentarer: