Sidor

onsdag 10 oktober 2007

Fräck eller förslagen?

Idag på öppna förskolan Fick jag se en tjej som stod och plockade av alla etiketter på barnmatsburkarna i glasåtervinningen. Först tänkte jag att hon nog jobbade där men sedan insåg jag att det gjorde hon inte.

Hon ville bara åt streckkoderna...*

Visst, jag vet själv att man blir lite smått ha-galen av att samla streckkoder (Jag har hela kylen full av samlarkuvert) och i ärlighetens namn så kan jag erkänna att om jag hade hittat en ensam burk på diskbänken och jag var själv i köket så hade jag nog lirkat av streckkoden. MEN Jag skulle inte ställa mig och länsa hela glasinsamlingen helt ogenerat.

Vad säger ni, är det fräckt eller förslaget?

*För er som har missat det så har i stort sett alla barnmatsmärken någon slags kampanj där man ska samla på streckkoder och så kan man få allt ifrån snuttefiltar till dvd-spelare.

Inga kommentarer: