Sidor

tisdag 8 januari 2008

Maktkamp!

Ikväll har Linus och jag haft maktkamp på hög nivå!

Efter att han de senaste två kvällarna varit vaken till 23.30 (!) så tog jag tillfället i akt att stoppa honom i säng strax innan 20 när han visade tendenser på att vara trött...

Det funkart fint tills sekunden innan han ska somna. Då snor han runt och sätter sig upp... efter en del fasthållande och vaggvisesjungande är Linus rosenrasande!!

Jag släpper honom och han sitter en sekund mitt i sängen och arg och kommer sedan och vill upp i famnen. Fortfarande argfrustrerad, men han lugnar sig när jag håller om honom och viskar lugnande ord och lovar att inte hitta på något spännande innan han vaknar i morgon bitti.

Efter ett par omgångar med frustrations snyfftningar och lättapåtrycket gråt somnar han i min famn och jag kan lägga ner honom och ligga nära tills han somnat djupt.

Inga kommentarer: