Sidor

torsdag 28 februari 2008

Puffärmar

Idag var jag en vända i lite klädaffärer och kollade efter tröjor till Linus, inne på kapahl hittade jag en jättetuff t-shirt med rosa bilar i lite retromänster. MEN när jag tittade närmare på den visade det sig att det var puffärmar på den! Den fanns i grönt och blått utan puffärmar. En snabb koll visade att det flesta plaggen i rött eller rosa hade puffärmar. IRRITERANDE!

OK om folk fortfarande tycker att rosa är en tjejfärg men vad är det för fel på rött till killar? Jag kanske är lite inskränkt, jag tar gärna på Linus rött eller rosa men jag tycker att puffärmar där går gränsen.

2 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag var på väg att köpa just den tröjan till en kompis dotter som fyllde år, men jag drar också gränsen vid puffärmar, även för tjejer.

Miriam sa...

ÅH! Förstår precis vad du menar!! Jag älskar färger, alla färger och vill gärna att min son skall kunna ha annat än blått o grönt. Men då är det för flickor, alltid! Och en puffärm går bara inte att se förbi...eller kanske en cool hoody med rosa o röda färger, visar sig ha ex ett stort rosaglittrigt hjärta på ryggen! Inte rättvist... :(