Sidor

onsdag 16 juli 2008

Vilken vecka!

Sedan vi kom hem i lördags har det varit lite stökigt i vårat hushåll... Det började med att Linus kräktes natten till söndagen och hade sedan feber på morgonen. Jag gissade på reaktion efter resan eller bråkig kindtand på väg upp. Linus sov nästan hela dagen men piggnade till på kvällen när han fick alvedon.

Måndag och Linus är lite piggare och vi gör en picknick till "vår lilla strand" men vid lunch blir han hängig igen, får feber och är ledsen. Tar sig åt öronen och jag misstänker öroninflamation... Åker hem och ringer vårdcentralen som ringer tillbaka ett par timmar senare. De har inga tider kvar utan hänvisar mig till distriktsjouren. Väntar en halvtimme och ringer jouren och får då prata med en sur sköterska som upplyser mig om att man inte gör någoning åt öroninflamationer föräns det har gått hål på trummhinnan. Bara att ge alvedon och ipren växelvis var tredje timme och koksaltnässprej varje timme och nezeril en gång i timmen.
Jahaja!

Senare samma kväll inträffar buljongincidenten...

Linus sover rätt oroligt natten till tisdag men är rätt pigg på alvedon och ipren på tisdagen, men blir ledsen på kvällen igen.

Sover jättedåligt natten till idag. Gråter bara och säger ajajajaj. Han försöker tillochmed att sova sittande!

I morse ringde jag vårdcentralen och krävde att få en tid och fick det oxå. En halvtimme innan vi ska gå iväg till vårdcentralen kollar jag om Linus har feber och upptäcker då att det rinner ifrån örat...

Japp, då var det bekräftat. Linus har öroninflamationn igen!!!

Iväg till vårdcentralen och få pencilin. 5 ml kåvepenin morgon och kväll i tio dagar. Jippie! NOT!
Får handla mycket yogurt att muta med.

Ja, just det jag glömde ju att maken har fått en vagel i ögat oxå.

Hoppas att resten av veckan blir lugnare!

Inga kommentarer: