Sidor

torsdag 21 augusti 2008

Fåfängan återvänder

Igår var jag och köpte en ny mascara och idag grävde jag fram hårfönen. Två av fåfängans redskap på mindre än 48 timmar, var ska det här sluta?



Sanningen är den att vad det beträffar mascaran så är jag periodare vad det gäller smink. Jag har aldrig känt att jag måste sminka mig för att lämna lägenheten utan gör det för att jag tycker att det är roligt. Men jag är bekväm av mig oxå (läs LAT) jag tycker att det är jobbigt att tvätta bort det på kvällen. SPECIELLT mascaran som har en förmåga att kleta sig fast under ögonen och inte går att få bort på två dagar. Men efter att läst i någon av MAMA tidningarna om någon mascara som gick att tvätta bort med 38 gradigt vatten och då skulle mascaran inte kladda utan trilla bort i små sjok så belv jag lite nyfiken. När jag sedan såg min askgråa uppenbareles i spegeln häromdagen insåg jag att det behövs uppiggande åtgärder så sagt och gjort ny mascara inhandlades.



Hårfönen då? Jo, sist jag var och klippte mig så lyckades jag återigen bli övertygad om att klippa lugg* en sådan som blir lite längre på sidorna för att få ett mjukt avslut på frisörspråk. När jag sedan hade tvättat håret och låtit det självtorka häromdagen och sedan sovit på det en natt så såg jag ut som någonting klippt direkt från 1973. Vi snackar ÄKTA måsvingar! Hugaligen! bara att leta fram hårfön och diverse andra atiraljer som legat och dammat sedan jag permanentade håret.

Så nu har jag fönat håret för första gången på jag vet inte hur länge och dessutom kletat lite mascara på fransarna och visst både ser och känner jag mig lite piggare. Men jag behöver nog snart en ny hårfön för den luktade rätt brännt.

*Det händer med jämna mellanrum och varje gång tycker jag att det är en bra ide tills jag kommer hem och ska göra iordning den själv och inser att jag måste använda både hårfön och locktång och platttång för att få ordning på den.

Inga kommentarer: