Sidor

måndag 20 oktober 2008

Matt

Den här tentaomgången tar verkligen musten ur mig! Varannan vecka måste jag kämpa och kriga för mina rättigheter att sitta ensam och skriva tentan. Varje gång jag sätter mig för att maila en lärare om min begäran skapas en klump i magen och jag undrar hur många mäniskor jag ska behöva prata med den här gången.

Det känns förnedrande att varje gång bli bemött med; det är inte mitt ansvar, det får du ta med den och den osv...

Den här veckan ska jag dessutom försöka ta reda på om jag måste skriva om hela tentan eller om det räcker att skriva den deleln jag inte klarade förra gången. (tentan var indelad i två delar geriatrik och invärtesmedecin) Jag tycker rimligen att det borde räcka med att skriva den delen som jag inte klarade förra gången men jag kanske har fel...

Jag är så nära att ge upp den här kampen här och nu men jag ska försöka hålla ut, det är ju bara den här veckan kvar. Förhoppningsvis!

Uppdatering: Självklart måste jag skriva om hela tentan. Den har ju såklart blivit omgjord! Jag fick åtminstonde ett vänligt mail ifrån den kursansvariga som lovade att jag skulle få sitta på hennes rum och skriva hon erbjöd mig tillochmed att skriva på dator så att jag skapp oroa mig för stavningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad jobbigt. Hoppas du bara behöver skriva om den delen du inte klarade. Verkar väl mest fair. kram

Anonym sa...

Håll ut. Belöningen kommer senare. Jag kanske bjuder på ett par bröst nästa gång vi ses på fika... smil..
Kram G