Sidor

torsdag 5 februari 2009

Återigen lite studiegrubblerier

Hur vet man att man är på rätt väg i livet?

Just nu känns det så fruktansvärt motigt att plugga, jag kommer verkligen ingen stans!!! Är det värt allt kämpande eller borde jag bara ge upp?

Flera av mina vänner frågar om det här verkligen är vad jag vill och svaret är att jag vill jobba med det (tror jag) jag vet bara inte om vägen dit är värd besväret eller om jag skulle vara lyckligare med att göra någonting annat som inte kräver högskoleutbildning. Jag vet att den här kursen som jag kämpar med nu, som jag kämpat med de senaste åren är den svåraste på hela utbildningen dyslexi mässigt men ändå.

Jag kan ärligt säga att just nu vet jag inte om jag kämpar för att jag vill det här eller om jag gör det för att jag borde, för att det är vad som förväntas av mig, för att det är för pinsamt att ge upp... ännu ett av mina misslyckade studieförsök.

Hur fan VET man??

Inga kommentarer: