Sidor

söndag 30 augusti 2009

På G igen

Det har varit tyst från mig länge nu ang. stickandet men jag har inte slutata blogga om det eller sticka det har bara varit väldigt sparsamt med det i sommar, energin har helt enkelt inte funnits. Jag har jobbat, ätit och sovit och inte mýcket mer.

Men nu är jag igång igen, jag mjukstartade lite efter uppehållet med att sticka ett par susies reading mitts till min ena lillasyster som är nästan färdiga, sedan blev det ett par varv på silkes scarfen för att slutligen återgå till regnbågsjalen som jag nu äntligen är ifatt med igen efter upprepningen tidigare i sommras, det är fortfarande en del småfel men de kan jag leva med. Nu är det bara vågmönstret kvar sedan är den färdig *tjohoooo*

Jag har hunnit med att fylla år i sommar och kom häromdagen ihåg att jag hade lite födelsedagspengar kvar så det blev en beställning från garnkorgen, två nystan fleece artist woolie silk i färgerna carousel och apple blossom. De är otroligt mjuka och jag kan knappt vänta med att hitta på någonting roligt med dem, vet inte riktigt vad bara.

Inga kommentarer: