Sidor

torsdag 25 mars 2010

Jomenvisst!

Hur är det man säger? En olycka kommer sällan ensam.

Inatt efter att jag hade ammat låg jag och lyssnade på grabbarna när jag inte kunde sova, Linus rosslade lite i sömnen och jag lade en hand på hans rygg för att känna om jag kunde känna rosslandet men det kunde jag inte och efter en stund somnade jag.

I morse var han hes men pigg så han fick gå till dagis. När jag hämtade honom på eftermiddagen var han hesare men fortfarande pigg. ett par timmar senare hade han 39 graders feber och rosslade, när han fick en hostatack fick han panik och blev jätteledsen så jag ringde rådgivningen som gav oss en jourtid.

Falsk krupp har konstaterats och han har fått betapred och inhalerat bla. adrenalin. Som tur var hjälpte det för annars hotade de med att lägga in honom. vi ska ge betapred i tre dagar till och sedan ska det förhoppningsvis vara bra.   

2 kommentarer:

Lena sa...

Vad sjutton - nu får det väl vara nog.

Fröken Isakson sa...

Usch vad otäckt. Nu får det räcka med sjukdomar. Kram kram