Sidor

onsdag 7 april 2010

Suck!

Linus hostar och snorar  och det ger inte med sig, värst är det på nätterna och ingen i familjen har sovit särskilt bra (förutom Lukas som verkar kunna sova sig igenom vad som helst) de senaste nätterna så idag på morgonen ringde jag vårdcentralen och fast jag valde att ärendet är akut så blev jag meddelad att jag skulle bli uppringd omkring 13,30... Nu till den irriterande biten, jag vet vad de kommer att säga när de ringer tillbaka. Nämlien att det inte finns några läkartider kvar och att jag får ringa till jouren klockan 17.00.
Varför inte bara meddela att telefonkön är full för dagen och hänvisa till sjukvårdsrådgivningen eller något liknande när de ändå inte kommer att kunna hjälpa mig.

SUCK!

Uppdatering
Hosta är en reningsmekanism som inte ska medicineras bort så vi fick ingen läkartid utan skulle återkomma om några dagar om det inte blev bättre... (maken sade iofrsig att han bara hade hostat sedan i torsdags) Men vi avaktart ett par dagar  till.

Inga kommentarer: