Sidor

lördag 25 mars 2006

Apoteksbesök

Idag har jag varit till apoteket både åt mig och maken, kom därifrån med en välfylld "konsumpåse" men delar av det jag skulle ha fanns inte i lager så det får jag hämta på tisdag. Fick stränga order av den griniga apotekstanten att nässprejen var tvungen att stå upp, den fick under inga omständigheter ligga ner! och sprutan och ampullen med vätska skulle förvaras i kylskåp, det var nästan så att hon förebrådde mig för att jag inte hade en kylväska med mig. När jag sedan skojade med henne om att jag fick vara noga med att hålla isäg min och makens läkemedel så tittade hon surt på mig och lade mina grejor i en separat påse och spände ögonen i mig och sa att: det kanske är bäst att göra såhär så att du inte blandar ihop det. Hon måste ha vaknat på fel sida idag.

Jag börjar faktsikt se fram emot ivf:n igen med skräckblandad förtjusning.

Idag har jag haft en lugn och skön dag helt på mina egna vilkor, maken har varit iväg på sitt håll och tävlat och jag har bara tagit det lugnt...

Nu ska jag gå och äta flygande jakop med min raring och sedan blir det nog en kopp te till CSI.

Inga kommentarer: