Sidor

fredag 24 mars 2006

Lite bättre idag...

Efter att ha fikat med Dila och pratat ut med maken i går kväll så känndes det lite bättre. Peppande ord ifrån Kattmamman och mail ifrån min vän G, en god natts sömn och så gråta en skvätt till Oprah så blev allting ännu lite bättre.

Efter att ha funderat lite så har jag kommit fram till följande:

1. Mycket av mitt frispel igår grundar sig nog dels på att jag nu kan slappna av efter allt tjafs med skolan för nu är det löst.

2. Jag brukar oftast få ett frispel veckan innan en behandling drar igång och så vill jag bara dra mig ur alltihopa och gå och gömma mig.

3. Jag har mycket omkring mig och känner sällan att jag kan slappna av ordentligt*

4. Jag trivs inte alls med mitt x-tra arbete just nu pga olika orsaker.

5. Jag får emmelanåt frispel över skolan och undrar om jag är inne på rätt linje vilket jag anntagligen är.

Summan av kardemumman är alltså att jag kommer att överleva, även om jag just nu tycker att det mesta är rätt jobbigt. Jag måste bara bli bättre på att sätta gränser och se till att inte bli indragen i andra mäniskors problem.

från och med nu ska jag bara fokusera på mig och maken och roliga saker och att "överleva" IVF-behandlingen. Jag ska inte låta negativa saker i min omgivning påverka mig och om det krävs så får jag väll ta på mig skygglappar och dra ur telefonjacket. Nu ska jag bara fokusera den närmaste veckan på att samla energi inför spraystarten på onsdag.

Det känns faktiskt redan lite bättre! Jag ska jobba två dagar i nästa vecka och beroende på hur jag känner efter det så ska jag ta ställning till om jag ska fortsätta eller inte. Det känns inte OK att behöva lägga en massa energi på att gå omkring och vara rädd och ständigt på sin vakt på jobbet. Och i synnerhet inte nu.


*Jag har en helt otrolig förmåga att hamna mitt i andra mäniskors problem och konflikter.

Inga kommentarer: