Sidor

söndag 12 mars 2006

Flashback

När vi firade min lillebrors födelsedag igår så gick jag föbi hans dator och upptäckte (bl.a.) de här bilderna som som snurrade som skärmsläckare på hans dator...

...min spontana reaktion är att han har hittat några nya coola figurer men ju mer jag tittar på dem ju mer känner jag hur min sedan länge undantryckta pubertala ångest återvänder, alla dessa känslor av att var ful, osynlig och oälskad. Jag var ständigt olyckligt kär, först i en kille som blev tillsammans med min bästa kompis. Nästa var en poettyp som var mer förvirrad och deprimerad äv vad jag sälv var och behöver jag tillägga att jag var massivt deprimerad, jag var föregångaren till dagens svartrockare, en kufig figur med svarta kläder pagefrisyr och doctor martens som väldigt få personer förstod sig på.






Många tycker att livet var så mycket enklare "när man var ung" men jag skulle alldrig vilja återuppleva mina tonår! alldrig någonsin! Jag skulle åandra sidan inte vilja ha dem ogjorda heller för det är tack vare dem som jag är så stark idag...

2 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Hur jävligt jag än mår av infertiliteten, undrar jag ifall jag inte mådde ännu sämre av att vara tonåring, och då i något konstigt töcken utan början eller slut.

Nu vet jag varför jag mår dåligt, jag vet hur det känns att må bra och jag tror att det finns en lycklig framtid någonstans.

Som tonåring hade jag bara varit barn och mått bra, som ung vuxen hade jag inte mått på något annat sätt och kunde inte tänka mig att det någonsin skulle bli bättre.

Du och jag hade kanske haft utbyte av varandra även under tonåren :-)

Linda sa...

Jadu gumman det hadde vi nog, eller oxå hade vi drivit varandra i fördärvet ;-)

Du beskriver väldigt bra ovan hur det ligger till. Och jag skulle verkligen inte byta ut min barnlöshet mot en tonårsperiod till!