Sidor

lördag 11 mars 2006

Kalas

Jag har precis kommit hem ifrån ett för min släkt ganska typiskt födelsedagsfirande, eftersom vi skulle ta med oss tårtan ut så åkte vi ut lite tidigare till mamma än de anndra. Det var sagt att det skulle bli fika vid två-tretiden och vi kom dit strax innan två... tjugo över tre väntar vi fortfarande på folk som inte har dykt upp! När de väl dyker upp utan att be om ursäkt för att de är sena så avklaras fikandet ganska snabbt och sedan försvinner alla igen. Strax innan vi tänker åka kommer min mormor* på att min lillebror behöver en lektion i hur en bilbatteriladdare fungerar och så blir vi kvar i 45 minuter till...

Missförstå mig inte jag gilla min familj men ska det verkligen behöva ta en halv dag att genomföra ett vanligt fördelsedagsfika?



* min släkt består av många starka kvinnor men nästen inga men eftersom de har en förmåga att lämna det här livet i förtid... i den närmaste släkten finns förnärvarande två män som är över tjugo. Man kan likna släkten lite vid en maffiaklan där mormor är överhuvudet =)

Inga kommentarer: