Sidor

söndag 19 mars 2006

Knäpp, knäppare, Linda

Jag har under helgen sytt ett par mjukisbyxor som blev färdig i eftermiddags. Eftersom jag inte orkade påbörja jackan till byxorna så fick jag istället den briljanta iden att sy ett hölster till min sysax (eftersom jag inte hade något speciellt för mig)... och när den var klar så sydde jag ett till mobilen/måttbandet också så nu springer jag omkring här som en fulfjädrad cowboy i plyschkjol med saxen på ena sidan och mobilen på den andra.

Ni kan tänka er vilken syn va! Jag kommer att bli en sådan där mamma som alla tonåringar fasar för, som konstant hittar på en massa fåniga saker... Ibland förundras jag faktiskt själv över alla galna ideer jag får. Maken brukar säga att han skulle vilja vara lite mer kreativ som jag, och jag tänker att jag skulle vilja vara mindre kreativ... Tänk vad mycket tid jag skulle få om jag slutade att vara så förbaskat kreativ!

Inga kommentarer: