Sidor

torsdag 2 mars 2006

Nyligen hemkommen...

det här är nog första och förshoppningsvis ända gången som jag kommer hem från en tur till ikea klockan 23.10 Det har nog varit den värsta turen till ikea som jag har varit med om på länge... vi åkte vid tre-tiden på eftermiddagen halva släkten, och jag följde med i egenskap av släpkörare... Det börjar med att det tar 40 minuter att koppla på släpet och få lysena att fungera vi hade både discolight, bilen blinkar höger släpet blinakar vänster och vice versa, eller släpet lyser inte alls! strålande start!!

när vi väl kommer fram till ikea utspelar sig förljande; min kusin på nio år far mellan golv och tak, min anndra kusin och min lillebror skulle köpa sängar men kollade på allt annat utom sängar, min moster höll på att få en panikångestatack och bita huvudet av en annställd för att hon inte förstod sig på tag själv lagret osv...

Min tröst mitt i detta elände var ändå att jag skulle få åka till symässan i morgon, som jag har sett fram emot i flera månader. Men som vanligt så inträffar en massa saker, vi var fyra som skulle åka ifrån början men under kvällen börja folk droppa av (en inte allt för ovanlig företelse), en har inte råd, den anndra får inte tag på barnvakt pga. sjukdom m.m och kvar blir jag och en tjej till som alldrig har varit på symässan och som mest ser det som en trevlig utflykt med tjejerna, denna person kommer att ha ledsnat totalt och vill åka hem när vi har gått igenom en fjärdedel av mässan men hon kommer inte att säga någonting men jag kommer ändå att veta om det och bli stressad över det. SUCK!
Och det är lite sent att ringa 22.40 kvällen innan och säga att det inte blir något av(det var då jag fick defenetift besked ang min väns barnvakt) ... jag får försöka ringa i morgon och kolla om hon vill åka ändå eller hur vi ska göra... Jag känner nästan att det vore bättre att åka sjäv för symässan är för mig inte ett sällskaps jippo i förstahand det är stenhård jakt efter en massa coola syprylar (tyg, knappar, spännen, pärlor m.m).

Tidigare idag var min vän A och min supersöta guddotter här på besök det var mycket trevligt!

Ska försöka varva ner lite och sova nu. God natt!

2 kommentarer:

Astillbe sa...

Jösses - jag blir trött bara och läsa om din IKEA utflykt! ;-)

Hoppas du fick sova gott och att det löser sig till mässan idag!

Syr du mycket?

Linda sa...

Jag sov som en klubbad säl =)

Ja, man kan nog säga att jag syr mycket, så fort jag får en stund över om sanningen ska fram =)