Sidor

tisdag 7 mars 2006

Vilken dag...

Idag innan jag åkte till jobbet hälsade jag på min synnerligen höggravida vän P som har fått havandskpsförgiftning och troligtvis blir igångsatt i morgon. Vi diskuterade hur konstigt det måste kännas att veta att i morgon blir hon (anntagligen) mamma.

På jobbet har det varit rena dårhuset idag (hysterisk personal och boenden som hotar med att kasta möbler) så jag var så arg och frustrerad när jag kom hem att jag övervägde att hälla i mig det som finns kvar av min bag in box med rödvin (vilket är en hel del) men jag har avstått änsålänge... Jag har istället tvingat maken att lyssna på mitt härjande om vilket dårhus det har varit på jobbet, det kan inte vara häslosamt att gå på en ständig adrenalinkick om man försöker bli gravid (eller annars heller för den delen)

Jag har inte ens haft tid att vara nervös inför imorgon men det kommer nog när jag får varva ner.

Inga kommentarer: