Sidor

fredag 14 juli 2006

Misstänkt lunginfektion

Efter att i flera dagar ha hostat så att jag har trott att lungorna skulle vända ut och in på sig och bönan trilla ut uppsökte jag i dag vårdcentralen.

Efter en liten halsodling och ett stick i fingret visade det sig att det inte fanns några streptokocker (sådana som orsakar bla. halsfluss) i min hals men jag hade däremot en förhöjd sänka med 35.

Efter att ha träffat en läkare som tittade och petade lite på mig och som inte var riktigt säker på vad det var för fel på mig. Så tänkte han skriva ut någon medicin mot mykoplasma (mycket elak bakterie) När jag lite försynt frågar om det går bra att äta de medecinerna när man är gravid så tittar han lite besvärat på mig och säger att det hade jag inte sagt någonting om... Nej, men jag gör det nu *tänkte jag då* så det blev pencilin och hostmedecin istället, hoppas verkligen att det hjälper.

2 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Inte sagt något om nä, men din mage syns ganska tydligt eller hur?

Jaja hoppas verkligen att du kryar på dig. Jag har också haft elak hosta ett tag, och det är inte kul med ligamenten att hosta. Jag blir rädd för att dra på mig foglossning i förtid bara för att jag hostar så mycket.

Linda sa...

Jag hade tillochmed mammabyxor med mudd...

Det är verkligen inte kul att hosta så här mycket! Jag har ont överallt och får inte sova på nätterna.