Sidor

söndag 8 april 2007

Ljud han minns?

Igår kväll höll jag på och grejade i köket och bestämde mig för att baka bröd. Sonen satt i babysittern på golvet och sprattlade.

Jag förbereder ingredienserna till brödet och drar sedan igång min stora köksmaskin och vad händer? Jo, sonen sommnar!

Kan detta månne ha något att göra med min bakhysteri under graviditeten?? I vilket fall som helst så är det ingen som kan anklaga honom för att vara ljudkänslig. Jag skojade med maken och sade att om han inte vill sova någon natt så är det bara att gå upp och dra igång Kenwooden (=stora köksmaskinen)

Förra helgen satt han i bilen och sov medans pappan bytte däck på bilen med en mutterdragare. Och för ett par veckor sedan brovade jag att spika när han låg och sov och inte heller detta reagerade han på. Även detta är ljud som han kan känna igen ifrån magen. (Jag körde mutterdragaren när vi bytte däck i höstas och jag har spikat en och annan ikeamöbel medans han var i magen)

Jag undrar vad personerna i föräldragruppen som skrattade åt mig när jag spelade speldosoa för magen skulle säga om det. (för övrigt så gillar han melodin ifrån speldosan)

Inga kommentarer: