Sidor

onsdag 6 juni 2007

Ingen konsert ??

I morgon är det är det tänkt att jag ska åka till Stockholm med tjejerna och titta på Il Divo i globen. Någonting som jag sett fram emot länge... eller åtminstonde till för ett par veckor sedan då det visade sig att sonen vägrar att äta ur nappflaska*.

Sedan dess har jag (eller oftast pappan) försökt vid ett flertal tillfällen att mata med flaska utan framgång... jag har tillochmed provat att pumpa ur mjölk och ge honom direkt, purfärsk! Men han vägrar.

För en vecka sedan lät jag mig övertygas om att han skulle klara sig de timmar jag är borta även om han matvägrade allternativt att han skulle äta ur flaska om han blev tillräckligt hungrig. Men häromdagen började tron på detta att vackla... visst, jag är helt övertygad om att både han och pappan kommer att överleva att jag åker bort men frågan är till vilket pris? Och hur roligt kommer jag att ha när jag vet att de är 12 mil bort och att sonen i värsta fall kommer att skrika sig utmattad och sedan i bästa fall somna eller skrika tills jag kommer hem igen ca 7 timmar senare. Nu ska man ju inte utgå ifrån det värsta utn hoppas på att sonen snällt tar flaskan och att han och pappan sedan myser i soffan en stund innan sonen somnar och sover tills jag är hemma igen och kan amma honom på natten. MEN ska jag vara realistisk och jag menar verkligen realistisk inte pessimistisk så är det första senariot det mest troliga.

Idag har jag provat allt, jag har provat urpumpad mjölk på flaska med resultatet att han fick i sig den lilla slurken som jag lyckades pumpa ur i mitt stressade tillstånd tillsamman med ungefär två liter luft vilket resulterade i magknip, skrik och panik. Pappan provade lite senare att mugga i honom först lite mjölk och sedan ersättning men det fungerade inte heller något vidare.

Så nu sitter jag här stressad, ledsen och besviken för om inte ett under sker så blir det ingen konsert för mig. OBSERVERA att jag klandrar absolut inte sonen för det här! Jag tycker bara att det är tråkigt att jag missar konserten och att biljettpengarna brinner inne. (nu låter det som jag är snål oxå) Usch! fy! och blä!!

*När jag bokade biljetterna så tog sonen flaskan utan problem, nu vägrar han att äta ifrån flaskan.

Inga kommentarer: