Sidor

onsdag 6 juni 2007

Sångstund och solsting

Igår skulle jag och Madde ta med småkillarna och gå på sångstund i Rothofsparken men när vi kom fram dit så sov Linus och det var så mycket folk att vi blev lite folkskygga. Istället mötte vi upp Maddes kompis J och hennes lilla L och så började vi gå mot en inredningsbutik som ligger en lagom promenad bort men efter ca 100 meter vaknade Linus och var hungrig så jag matade honom och sedan kom vi fram till att det nog var för varmt för att gå så långt så vi gick tillbaka till parken och satte oss och fikade i skuggan... När vi hade ledsnat på det och killarna började bli trötta så styrde vi kosan ner mot centrum för att mammorna skulle få lite mat, vi slutade trotts värmen på American Pizza. Och trotts värmen så var det riktigt smaskigt med pizza.

När vi hade lunchat färdigt så ville vi ändå inte gå in så vi letade reda på en ny skuggig gräsplätt att parkera på, vi slutade på vår nya inergård (dit vi flyttar om 3 veckor) eftersom det var soligt på både min och Maddes nuvarande innergårdar.

Dagen avslutades med solhattsjakt innan var och en begav sig hemmåt.

När jag kom hem var jag riktigt trött och utvecklade efter en liten stund en hemsk huvudvärk. Hade Linus tagit flaska så hade jag ringt till min lillasyster och bett henne att komma och mata honom för jag klarade knappt av att amma honom...

Den underbara huvudvärken var kvar i morse när jag vakande oxå, det känndes som om ögonen skulle hoppa ut ur huvudet. Men två Ipren botade huvudvärken... Jag vet inte om den beror på solsting (men då brukar man må illa oxå) vätskebrist, stress (läs det förra inlägget ang. konsert) eller för lite kaffe.

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Låter inte som solsting. Då mår du illa. Jag har fått det en gång. Hade legat på stranden, sprungit 5 km och sen varit på travet några timmar. Drack kanske en halvliter vatten allt som allt - mitt dumma nöt. Har aldrig mått så pyton som jag gjorde den natten. Drick, drick, kan aldrig bli för mycket av vatten! Inte nu när det är tropisk värme i alla fall.

Linda sa...

Nej, det var nog snarare stress =)

Nej, det kan verkligen inte bli för mycket vatten i den här värmen och speciellt inte när man ammar heller.