Sidor

söndag 27 januari 2008

Syskonfunderingar

När jag var gravid tycke jag att det skulle vara lagom att försöka skaffa syskon till Linus när han var ett år. Nu fyller Linus strax ett år och jag tycker egentligen att Linus är för liten fortfarande. Det händer så mycket med hans utveckling just nu att jag bara vill fokusera på honom ett tag till (därmed inte sagt att jag skulle bli besviken om jag blev gravid).

Men...

Jag kan ändå inte låta bli att bli avundsjuk när jag ser människor som går med dubbelvagn på stan eller när jag fick veta att en tjej i mammagruppen är gravid igen. Det hugger till i hjärtat.

Mycket vill ha mer...

4 kommentarer:

Linda sa...

Ack vad jag känner igen mig!

Anonym sa...

Känner igen mig! Vill så gärna också ha en liten till. Jag suktar också när jag ser syskonvagnar på stan, åh vad mysigt med en sån tänker jag (men måste vara opraktiskt när man ska in på bussar).

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag skulle tycka att det var perfekt att bli gravid nu. Men inte perfekt att sätta igång med behandlingar. Jag ORKAR inte nu, hoppas att jag kommer att göra det någon annan gång, om ett år till kanske?

Anonym sa...

Jag började också min intensiva längtan när Ella var 1, eller lite äldre var hon, några månader till. Sen blev det två och ett halvt år emellan och det är bra tycker jag. Men två hade varit bra det också, eller tre. Jag är bara så glad att det blev ett barn till, att det fungerade.

Jag förstår dina funderingar mycket väl ...

KRAM