Sidor

onsdag 6 augusti 2008

Dagisångest

Om tre veckor börjar Linus skolas in på dagis.

Det ger mig ångest! inte över att Linus inte ska trivas för det är jag säker på att han kommer att göra* men jag mår dåligt av det. Det känns som att dagisstarten är början på slutet. Raka vägen till hamsterhjulet. Visst, han ska bara gå 15 timmar till att börja med men förr eller senare kommer han troligen att vara tvungen att gå heltid och det är det som får mig att må dåligt. Jag vill inte att han ska spendera större delen av sin vakna tid på dagis.

Jag vill inte hamna i hamsterhjulet där allting går på löpande band... upp på morgonen iväg till dagis och lämna Linus, iväg till jobbet, jobba, hämta på dagis, hem och laga mat och kolla på bollipompa och sedan är det dags att lägga Linus och nästa morgon börjar allt om igen.

USCH!

*vi var där och hälsade på innan sommaren och han trivdes jättebra och gick och lekte med de andra barnen på en gång.

3 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag är förmodligen lite knäpp. Men jag tycker att det där hamsterhjulet och riktig vardag med massor av rutiner känns ganska lockande.

Men heltid (och särskilt som det kanske blir för er med långa restider är inte på något sätt lockande)

Linda sa...

Kattmamman - Det är klart att det är skönt med rutiner men jag trivs ju tyvär lite för bra med att vara hemma och få bestämma själv över min egen tid.

Maken har ju ioförsig bytt jobb och kommer hem tidigare men det blir fortfarande långa dagar för Linus om båda jobbar.

stefanbergmark.se sa...

Hej!

På Babyvärlden.se diskuterar vi just nu dagiserfarenheter. Gå gärna in och kommentera och länka till era bloggar:

http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/MinStory-Dagis-bra-for-manga-men-inte-alla/

Mvh
Stefan Bergmark