Sidor

onsdag 6 augusti 2008

mera ångest

Självklart handlar det här mycket om mig och om vad jag vill i livet.

Jusst nu vet jag inte riktigt vart jag är på väg eller varför. Det är ingenting som känns självklart eller riktigt.

efter att ha läst någon artikel i en föräldratidning om att man ska fundera på om man är nöjd med sitt liv under föräldraledigheten börjar jag så klart utvärdera mitt liv och vart jag är på väg och jag är fortfarande jättesugen på att jobba på neonatalavdelning men det är inte praktiskt genomförbart så jag får snällt hålla mig till min arbetsterapeututbildning. Det blir nog bra...

Jag menar, jag måste ju vara en duktig medborgare och plugga färdig och böra jobba och betala skatt och göra rätt för mig!

Jag har bara så svårt att se att jag någonsin kommer att lyckas bli färdig med mina studier, speciellt eftersom de under min nuvarande mammaledighet har hunnit göra om utbildningen så mycket att jag kommer att vara tvungen att läsa en termin extra. Jag hoppas ju att jag ska få vara mammaledig en gång till och vad ska då inte hinna hända nästa gång?

Urk! Jag bara svammlar en massa i ett desperat försök att få ut alla tankar ur huvudet.

Jusst nu strutsar jag och kör huvudet i sanden... djupt ner i sanden. där jag inte kan se den stora bunden med platsanvisningar som arbetsförmedlingen har skickat mig. Eller där jag kan förtränga att jag har en restuppgift som skulle ha varit inlämnad för länge sedan. Eller att Linus börjar på dagis om tre veckor.

Jag har inte ens lyckats förmå mig att svara på mail ifrån ett gäng underbara tjejer som ska träffas i helgen. Jag får helt enklet hoppas att det blir fler gånger och att jorden snurrar lite långsammare då.

Istället gömmer jag mig och städar och hoppas att städandet av lägenheten på något sätt ska lyckas sortera alla mina tankar och känslor.

Inga kommentarer: