Sidor

tisdag 28 oktober 2008

Självklart!!

Jag borde ju ha insett vid det här laget att om man vill ha någonting gjort så ska man göra det själv!

Vi har köpt ny diskmaskin och bestälde hemkörning av nämnda diskmaskin. Någon gång mellan 13 och 17 idag skulle den dyka upp... strax efter 17 ringde jag kundtjänst och efterlyste maskinen, blev informerad om att butiken skulle kolla var den var och ringa tillbaka till mig...

Butiken ringer tillbaka och meddelar att maskinen hämtades ut 11 i morse och att de borde vara på ingång med den närsomhelst...

17.30 ringer en kille ifrån budfirman och berättar att de är korta på folk och har GLÖMT att köra ut den! Han undrar om det går bra att komma imorgon och jag går med på det. Efteråt är jag lite arg på mig själv för att jag inte kräver någon kompensation för klanandet utan bara går med på att de kommer en dag för sent.

Tro nu för guds skull inte att det slutar här!

vid 18.20 ringer samma kille upp igen och berättar att det har kört ihop sig lite till, de har inte fått rätt färg levererad utan tre vita (vi skulle ha en rotstfri)... SUCK! De kan får hem en ny maskin till på fredag och köra ut den fredag eftermiddag.

fortsättning föjer på fredag...

Till saken hör att vi i början av året köpte ny säng och den gången skulle vi oxå få sängen hemkörd och det var samma visa då, leveransen skulle ske någon gång mellan två klockslag och när det sista hade paserat ringde jag och undrade var vår säng var och fick då till svar att den inte skulle levereas föräns en vecka senare. Men den gången fick leverantören jobba över och snällt köra hem vår säng till oss för vi hade redan gjort oss av med den gamla.

Inga kommentarer: