Sidor

fredag 30 januari 2009

Sover i sin säng

För första gången sover Linus själv* i sin säng som vi köpte i samband med att vi gjorde i ordning hans rum.

Det var ingen tvångshandling utan snarare ett test, försökte för någon månad sedan men då klev han upp och tog mig i handen och gick in till vår säng (där han har sovit det senaste året).

Idag hämtade jag nappar, vattenflaska, filten, speldoseråttan och en ingrid bok och så dukade jag upp i och vid Linus säng och placerade honom i den, vi läste Ingrid boken och sedan gick han upp och jag trodde att han skulle gå till vår säng men han hämtade bara nästa ingrid bok och gick tillbaka till sing säng. Vi läste den boken också och sedan skulle han hämta nästa men det fanns inga fler på fönsterbrädan i vårt sovrum så vi tog med mjukisboken** och så bäddade han ner sig igen och vi bläddrade lite i den, när han lade ner den släckte jag lampan och trodde att nu kommer han inte att vilja stanna här men han låg kvar och klappade lite på puh-figurerna på tapeten innan han somnade och jag tassade upp.

Han sover fortfarande vi får se hur länge, jag återkommer med rapport i morgon.

*Han och jag invigde den natten till fredag förra veckan när han vaknade med feber på natten och inte kunde somna om så för att inte störa pappan som skulle upp och jobba dagen därpå gick vi in i hans rum och somnade i hans säng.

** En tygbok han fått av en bekant med en massa olika djur från olika världsdelar

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Lillkatten somnar nästan alltid i vår säng, och sedan lyfter vi över honom till hans egen när vi går och lägger oss, och alla är nöjda och glada med den rutinen.

Det fungerar inte att ha tvååring i samma rum som skrikande tvåmånaders.