Sidor

måndag 2 november 2009

Mer stickat än bloggat

Det har hänt en del på stickfronten men det har inte blivit något bloggat om det men så verkar det vara lite överallt ibland stickbloggarna just nu. Kanske är det så att det lockar mer att sitta under filten i soffan med en kopp te och sticka än att sitta framför datorn och knappa =)

Hursomhelst så är min gröna basker färdig nu, den som jag började på i våras och som jag sedan fick repa upp en bit på. eftersom jag påbärjade den innan jag upptäckte att det faktiskt finns vissa ullgarner som jag tål så är den i akrylgarn. Jag är inte jättenöjd med den, den känns ganska grov och oformlig men vem vet den kanske blir mjukare efter tvätt.  Nu har mysteriestickningen blivit liggande istället, den rasade ner på prioriteringslistan när jag insåg att jag inte skulle komma iväg till syfestivalen i år. Och nu när jag sitter här och skriver så slår det mig att jag har glömt att ladda ner den fjärde och sista delen av beskrivningen. undrar hur jag ska få tag på den nu?


När baskern var färdig så drabbades jag av ett enormt sug att sticka bebisgrejor så jag letade hastigt reda på det här mönstretravelry. den gick snabbt att sticka upp och blivande storebror var mycket förtjust i den något för lilla mössan så jag får nog sticka en till i modell större =)







När mössan var färdig så bestämde jag mig efter moget övervägande för att ge mig på filten igen, ni vet den där som jag verkar vara den enda i världen som fått tag på mönstret till för det är ingen annan som vet någonting om det. Denna gång i Lanet som det ska vara enligt beskrivningen. Den här gången tror jag att det kommer att gå bättre med tanke på att jag har betydligt större erfarenhet av spetsstickning och att överhuvudtaget sticka efter beskrivning, jag är inte ens säker på att det är fel på mönstret men det lär visa sig.  Jag har än så länge averkat 112 varv av det 160 varven rätstickning som filten börjar med. Inte särskilt inspirerande men ganska avkopplande tv-stickning. Jag lär återkomma med hur det hela utvecklar sig. =)

Inga kommentarer: