Sidor

fredag 8 oktober 2010

Underbara barn

Igår tog jag och Lukas tåget till stockholm för att möta upp G och lilla E, vi skulle besöka underbara barn mässan. Jag har velat åka i flera år men har inte kommit iväg av olika anledningar men i år skulle det bli av.

Vi kom dit, gick en sväng och fick en goodiebag ifrån loppi.se sedan skulle vi pausa för lunch. För att här göra en lång historia kort så ramlade Lukas baklänges ner från en stol och fick en jättebula i bakhuvudet, blev blek, kallsvettig och slö. Jag blev orolig så jag tog med honom och pratade med ambulansföraren som stod och visade upp en ambulans på mässan och han ringde dit kollegorna med en ny ambulans som tyckte att en läkare skulle titta på honom så mitt och Lukas mässbesök slutade där och vi fick istället tillbringa eftermiddagen på Astrid Lindgrens barnsjukhus med att någon en gång i halvtimmern kom in och petadet på honom för att se om han reagerade. Efter några timmar blev vi utsläppta och kunde ta oss hem.

Men slutet gott allting gott, han klarade sig undan med en jättebula i bakhuvudet och verkar inte ha fått några andra men.

Jag däremot var som en urbenad fisk hela kvällen igår och gjorde inte många knop när vi väl kom hem igen.

Inga kommentarer: