Sidor

måndag 19 juni 2006

Paranoid

Efter torsdagens blödning har jag blivit paranoid. Det är inget jag är bekväm med! Jag tycker inte om att vara orolig hela tiden över saker som jag inte kan styra över men det är så det är nu.

För någon dag sedan kom jag fram till att brösten inte ömmar längre och vips så är jag säker på att bönan tänker checka ut, nu är det kört och så väntar jag bara på blodet och smärtorna som inte kommer. Eller de har åtminstonde inte kommit ännu...

Tänk vad bra det vore om man kunde ha en egen ultraljudsappartat och kika på bönan när man blir nervös.

Jag förstår inte hur alla som blir gravida "naturligt" står ut. De får ju vänta ända fram till vecka 12 och inskrivningen på MVC innan de ens har en chans att komma på ultraljud. Å anndra sidan kanske de inte är lika paranoida *funderar*

MVC = MödraVårdCentralen

2 kommentarer:

Linda sa...

Jo, det.är nog så det är... det är lite för bra för att vara sant =)

Tack för tummarna.

Kram!

Kortfattat: sa...

Instämmer med föregående talare! Håller tummarna så dom blir lika blåa o gula som dig i dina fina kläder ovan :-) !