Sidor

söndag 18 juni 2006

Undrens tid är inte förbi!

Idag har vi varit och hälsat på svärmor. När vi kom dit började hon med att krama om både mig och maken och grattulera (till bebisen i magen), och hon verkade faktiskt uppriktigt glad.

Senare när jag stod och gjorde fruktsallad så undrade hon vad jag trodde att det skulle bli pojke/flicka och vid lunchen undrade hon om vi hade funderat på några namn ännu, hon tycket att vi skulle välja någonting kort och lätt. När jag skojade om att hon nästa år skulle ha en barnpol på altanen under ett parasoll så gnistrade det i ögonen på henne. Hon han även med att komentera att hon snart får börja sticka bebiskläder(haksläpp på både mig och maken).

Vi lyckades även styra in diskusionen på att vi behöver ett annat boende och med tanke på hur höga hyrorna är nu så kanske det är lika bra att satsa på hus... Och för första gången verkade hon inte helt avogt inställd till det hela* (haksläpp på både mig och maken igen)

Ännu lite senate när jag skulle tvätta bilen och hade tagit av mig till bikini så kommer hon glädjestrålande fram till mig och säger att hon tror att det kommer att bli en pojke med tanke på formen på min mage, återigen ser hon exalterad ut.

På väg hem i bilen satt både jag och maken och bara skakade på huvudet och undrade vad som hade hänt. Hon är en helt annan person. Glad och rar, och hon verkar faktiskt uppriktigt lycklig över att hon ska bli farmor.

Den här dagen trodde vi alldrig skulle komma! Både jag och maken är så otroligt lättade!

*tidigare har det blivit ramaskri om man ens nämnt ordet huslån.

5 kommentarer:

Astillbe sa...

Undrens tid är inte förbi! Låter nästan som en riktig drömsvärmor nu faktiskt! Det verkar som hon förlikat sig med att det är ni två nu, en bebis till er blir ju en bebis till henne med. Som farmor!

Linda sa...

Ja, det verkar nästan så. På något sätt kanske hon har hittat en väg till att återigen bli en del av vårat liv på ett naturligt sätt, som farmor.

Anonym sa...

Vad härligt det låter! Underbart att hon var så glad och positiv.

Vilken vecka är du i?

Anna sa...

Hoppas det håller i sig, med svärmor alltså.

Linda sa...

Det är verkligen underbart att hon är så positiv och jag hoppas innerligt att det håller i sig.

Idag är jag i vecka 9+0