Sidor

söndag 18 november 2007

Söndagsångest

Jag borde gå och lägga mig, borde faktiskt redan sova. Men jag vill inte. För om jag sover så blir det måndag... vardag, med kontorstider och postgång. Och jag måste ta tag i mitt liv igen.'

Så länge det är helg kan jag gömma mig och köra huvudet i sanden för det är ändå ingen av de jag behöver prata med som jobbar.

Jag kan inte ens ställa Linus i dagiskö utan att veta vad jag ska göra eftersom jag måste ange hur många timmar han ska gå på dagis och vad jag ska göra... Tillochmed dagiskö-blanketten kräver att få veta vad jag ska göra med mitt liv!

BLÄ!

USCH! FY! BLÄ!

Men en positiv sak är att vi åtminstonde har hittat ett dagis som vi kan tänka oss att skola in Linusen på så småningom.

2 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Det är ju bra att du har tid att fundera över vad du vill med ditt liv. Ange några timmar du vill ha honom på dagis...det måste ju gå att ändra om du får andra förutsättningar. Kram

Linda sa...

Ja, problemet är bara att jag fundewrar för mycket... Och det jag vill är inte riktigt förenligt med en stabil ekonomi.