Sidor

söndag 18 november 2007

Konversationer

Vi var på fest igår, och på festen var en massa småbarnsföräldrar. Självklart så kom samtalsämnet graviditet upp och någon nämnde att det hade tagit jättelång tid att bli gravid... Jaha, hur lång tid tog det undrade jag och får till svar 10 månader... (kom igen tre år senare är min spontana tanke*) Det känns säkert som en evighet om man inte vet något annat men i min värld gick det ganska fort.

Vid ett annat tillfälle säger någon: "...Jag tänkte att det kanske tar sin lilla tid..." (att bli gravid) och bordsgrannen svara glättigt; varför skulle du tro det (eeeeh för att det inte är en självklarhet att det fungerar tänker jag*)

Är jag helt skaddad som reagerar på sådana här konversationer? Men det är klart, har man inga andra preferenser så är det säkert så enkelt... Varför skulle det vara några konstigheter att bli gravid bara sådär?

*Och nej, jag är inte bitter om nu någon skulle tro det, det är bara mina spontana tankar vid de här tillfällena

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag läste tänkte jag precis som du!!

Eftersom du har kunskapen om det här reagerar du nog. Tror jag.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag tror att vi är lite skadade allihop. Eller kanske bara cyniska realister.

Jag täker precis som du när sådana saker kommer upp.