Sidor

torsdag 3 januari 2008

Nattdjur

Vid 03.15 inatt vaknade Linus och tyckte att det var dags för lite nattlig motion så han började krypa omkring i sängen* och resa sig mot huvudgaveln, försöka klättra över mig för att komma åt vattenflaskan som stod på mitt nattduksbord.

Efter en halvtimme får jag honom att lägga sig ner igen och han försöker att somna om... när han ska somna om ligger han och kraffsar på min arm och emmellanåt gräver han in fingrarna i min arm så hårt att jag får bita ihop HÅRT för att inte sätta mig upp i sängen och ryta åt honom vad i H-E! fattar du inte hur ont det där gör?!

Strax efter fem somnar han om igen och även jag och min trasiga arm kan somna om igen.

*Efter att sovit oroligt på kvällen fick han ligga kvar i vår säng när vi gick och lade oss.

Inga kommentarer: