Sidor

måndag 22 december 2008

-Mera studiestrul

Jag skulle ha skrivit tenta idag (igen) men i vanlig ordning så är det något som strular.

Den 9 december fick jag mail om att det skulle vara omtenta idag klockan 13.00 och jag svarade dagen efter att jag skulle skriva den och har sedan dess inte hört ett knyst insåg jag igår kväll. Jag mailade adjunkten och frågade vart tentan skulle skrivas med förhoppning om att hon skulle se mailet direkt på morgonen och svara mig då.

Dumt trott av mig jag vet!

Klockan 10. 00 har jag fortfarande inte fått något svar så jag börjar ringa ömsom till adjunkten och ömsom till kursadministratören för att försöka ta reda på om det blir någon tenta eller ej och vart den ska skrivas isåfall. Får inte tag på någon av dem såklart och börjar misstänka att de gått på julledighet för när jag kollar schemat för klassen som läst kursen i höst så hade de sista föreläsningen för året i fredags.

strax innnan tolv lämnar jag meddelande på telefonsvararen hos adjunkten och mailar sedan båda personerna som jag jagat och meddelar att jag inte kommer att åka upp till skolan eftersom jag inte får tag på någon och tror att de gått på julledigt.

12.47 får jag mail ifrån adjunkten att det blir tenta som vi kommit överens om och att hon haft föreläsning hela förmiddagen. Självklart! Men fortfarande inget svar på vart tentan ska skrivas.

Stor chans jag har att ta mig till stockholm på 13 minuter...

Och självklart så är det samma tenta som drog igång hela karusellen sist!

Känns det som att jag tar bra beslut den här hösten? Nej!

Inga kommentarer: