Sidor

torsdag 15 januari 2009

Lite studieinformation

Jag pratade med studievägledaren för ett par dagar sedan om hur jag ska lägga upp våren och vi kom fram till att jag tar studieuppehåll den här terminen oxå så att jag i lugen och ro kan fixa resttentorna och sedan komma tillbaka med nya friska tag i höst istället för att försöka bolla med nya och gamla grejer samtidigt. Jag ska samtidigt passa på att försöka hitta mitt självförtroeden som under hösten spårlöst har försvunnit.

Jag pratade även med henne om adjunkten och jag hörde på henne att det inte var första gången hon hade hört om henne vilket jag även sa till henne. Jag fick ett halvdiplomatiskt svar tillbaka där hon menade att; "det var inte bara eleverna hon behandlade såhär men att som personal sitter man inte i samma beroendesituation som man gör som student" men hon bekräftade att det är regelrätt mobbing hon sysslar med och att jag fick gärna ringa henne om jag ville skälla av mig eller bara prata. Det känns mycket skönt! Och framförallt så känns det bra att veta att jag inte är paranoid och galen som tycker att adjunkten är elak utan hon är verkligen det.

Jag har även tänkt mera som student än som mamma när jag lade Linus dagischema för våren, så han får gå lite längre dagar än han gjorde i höstas men han är nog bara glad för det, han älskarälskar att gå till dagis! och med de nya tiderna får han äta mellis och busa en stund till med kompisarna efteråt.

Så det känns som jag har en bra plan för vårebn även om det onekligen känns lite frustrerande att jag inte kommer någonstan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt med lite uppehåll så att du slipper stressa ihjäl dig. kram