Sidor

måndag 26 januari 2009

Skam

Hur kommer det sig att det är så skamligt att tycka att ens barn är jobbigt i perioder bara för att man tidigare varit barnlös? Jag läste ett inlägg hos lillawi igår där hon inte tyckte att mammalivet var toppen. Och bara för att hon vågar säga att livet suger där och då så får hon genast ett påhopp av en såklart anonym person som undrar om det inte hade varit bättre att förbli barnlös.

Varför är man inte berättigad till att tycka att det är jobbigt att vara gravid eller vilja spika upp sin extremt hjälpsamma två-åring på väggen bara för att man väntat extra länge på hans ankomst.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att man får gnälla och över hjälpsamma tvååringar kan man ibland ta livet av =)
Tycker jag!

Anonym sa...

Dessa som lägger kommentarer kanske inte har lika stor inblick i barn och hur jobbiga de kan vara. Kram Lena

Anonym sa...

Det känns som att den som säger att det alltid är underbart med barn ljuger. För det finns väl inte någon som tycker att det är toppen dygnet runt?!?! Eller??? Kram kram

Anonym sa...

Va! Klart man får tycka livet med barn är tufft! Det ÄR det ju. De som inte anser att tidigare barnlösa får tycka det, har inte en susning om vad föräldraskap innebär.

Maria sa...

Åh vad jag känner igen mig! Vi väntade 5 år på vår son och vi fick ett barn som höll på att köra slut på mig totalt. Men jag var ju så lycklig nu när vi hade fått barn, så jag vågade inte riktigt prata om hur otrolig jobbigt det var och hur lurad jag kände mig. Först nu när sonen är 15 månader och allt är enklare vågar jag säga att jag inte alls tyckte det var kul i början.