Sidor

tisdag 1 december 2009

Aurora samtal

Jag har varit på Aurora-samtal idag oxå. Det var lite av en besvikelse, jag hade förväntat mig att vi skulle sitta ner i lugn och ro och tillattbörja med gå igenom min förra förlossning och sedan prata igenom vad det är som oroar mig men istället blev jag invisad i ett kallt otrevligt rum och fick förvisso berätta vad det är som oroar mig (värkstimulerande dropp, långdragen förlossning, ännu trasigare svanskota) Men när jag började prata om min förra förossning för att försöka minnas om det var något annat som bekymrade mig så skyndade barnmorskan på mig och försökte avbryta. Efter 15 minuters samtal försöktte hon avrunda genom att ge mig komplimanger för min fina mage och att jag var som skapt för att föda barn. Hon sade att hon skulle skriva in det här som jag sagt i  min   journal  och att jag kunde be min BM att skriva ut det sedan. Jag lyckades dra ut på santalet några minuter till och sedna gick vi ett varv på förlossningsavdelningen och kollade men det hela var över på mindre än 30 minuter och jag kände mig rätt snuvad på konfekten när jag gick därifrån även om det var skönt att få säga hur jag kännde.

Inga kommentarer: