Sidor

måndag 4 januari 2010

Falsk trygghet

Ända sedan jag gjorde illa svanskotan har jag kännt mig ganska lugn inför förlossningen eftersom ett av de största orosmomenten har varit just att bryta svanskotan igen och nu är den ju anntagligen redan av. Men så idag så slog det mig att det är ju faktiskt sex veckor kvar till beräknad förlossning och går jag över tiden den här gången oxå så kan det ju bli ännu mera och eftersom de flesta frakturer brukar läka på 6-8 veckor så kommer ju den här oxå att vara någorlunda läkt tills dess, även om jag hade ont betydligt längre förra gången.

 Hursomhelst så har den hunnit börja läka och om den nu är intryckt upp till 1,5 cm som läkaren sade så känns det ju som att chansen är rätt stor att barnet på sin väg ut kommer att trycka tillbaka den igen vilket orsakar en ny fraktur eller åtminstonde bryter upp den nuvarande halvläkta. Och då är jag tillbaka där jag är nu igen och hur många gånger kan man flytta svanskotan i olika riktiningar innan jag får permanent ont?

Jag får helt enkelt ringa BM i morgon...

1 kommentar:

Fröken L sa...

Tänker på dig, gumman! Prata med din barnmorska och se vad hon rekommenderar. Kommer och piggar upp dig imorgon eller på onsdag.

Kram Dila